Nieuwe directie Omnius breidt dienstverlening aan advocaten uit

Onder leiding van een nieuwe directie ontwikkelt Omnius zich verder als, zoals ze zelf zeggen, hét platform voor advocaten in Nederland en België (OmniRecht). “Via het Omnius-platform krijgt de rechtzoekende de meest passende juridische oplossing en meer grip op zijn zaak. Rechtshulpverleners gebruiken het platform voor de werving en onboarding van nieuw klanten.”

De nieuwe directie van Omnius bestaat sinds begin 2022 uit Henri Niezink en Sam Kieboom. Ze namen de dagelijkse leiding over van oprichters Ernst Bökenkamp en Tako Johannesma die zich op hun andere activiteiten buiten de advocatuur gaan richten. Samen willen ze het grootste online juridisch platform Omnius verder uitbouwen tot een nog meer faciliterend platform waar de cliënt de meeste passende juridische oplossing vindt en de advocaat minder kostbare tijd hoeft te besteden aan de werving en onboarding van nieuwe klanten. “Met vooral slimme digitale tools, online checks en een deskundige intake kan Omnius een voorbereid dossier aan de juiste advocaat of jurist aanbieden. Hierin staat een gecontroleerd profiel van de klant, inhoudelijke documenten over de zaak, eventueel een concept-opdrachtbevestiging en achtergrondinformatie bij de juridische kwestie.”

Omnius-directeur Henri Niezink legt uit: “Advocaten zijn hartstikke druk, ze besteden hun tijd het liefst aan het inhoudelijke werk, het juridische advies en de procedure. Het werven van de klant en de intake kunnen desgewenst ze aan ons overlaten. Er komen steeds meer kleine kantoren en eenpitters, die vinden het prettig als een klant binnenkomt met een dossier waar ze direct mee aan de slag kunnen. Advocaten hebben de afgelopen twee jaar duidelijk een omslag gemaakt waarbij een deelname aan een juridisch platform als noodzakelijk wordt ervaren voor de continuïteit.” Ook rechtsbijstandverzekeraars maken inmiddels gebruik van het platform voor het distribueren van aanvragen.

Omnius-directeur Sam Kieboom beschrijft hoe rechtzoekenden worden geholpen via het juridische platform van Omnius: “We krijgen duizenden juridische aanvragen per maand binnen. Al die mensen zijn op zoek naar de juiste en meest passende oplossing voor hun juridische kwestie in hun persoonlijke situatie. Elke aanvraag is uniek. Wij kunnen veel van hen goed op weg helpen. Een groot deel van de dossiers gaat naar een aangesloten advocaat, die klanten via ons platform kunnen selecteren. Die selectie van de klant gaat in de toekomst een nog meer prominente rol spelen. Zo krijgt de rechtzoekende meer grip op zijn zaak en op de kosten. Wij bereiden klanten ook voor op hun procedure, zodat ze weten wat hen te wachten staat.”

Het kantoor legt uit dat de belangrijkste wijziging in het model van Omnius bestaat uit het feit dat kantoren vanaf nu ook een eigen website kunnen koppelen aan het platform. “Omnius zorgt dan aanvullend voor de vindbaarheid, de bereikbaarheid en desgewenst de intake van nieuwe aanvragen. Alles verloopt via het juridisch platform. In feite gebruikt het advocatenkantoor de software/het platform van Omnius als marketing- en intaketool. Op die manier krijgt men inzicht in het resultaat van de marketing. De tool kan ook gebruikt worden als men zelf de intake en marketing verzorgt of laat verzorgen.”

Met slimme innovaties wil het juridisch platform Omnius in Nederland en België binnenkort ook workflow management gaan leveren voor de advocatuur. Niezink: “We bezorgen de advocaat gemak en vooral tijdwinst via legal process outsourcing. Hiermee levert Omnius meer toegevoegde waarde, zodat de advocaat zich vooral kan focussen op inhoudelijke juridische bijstand.” Kieboom vult aan: “Voorheen hield het platform op bij de voordeur van het advocatenkantoor, nu brengen we klanten tot in de werkkamer.”

Neem contact met ons op

Wij bellen u graag terug!

      

    Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 18:00 uur via
    030 200 63 51 of contact@omnius.nl